З недавнього часу список розвиваючих атракціонів поповнився ще однією розвагою під назвою Місто професій. Мало хто знає, що це новинка з розряду давно забутого старого. Але в сучасній реалізації у неї відмінні перспективи, в т.ч. в плані прибутковості.
Як з'явилася концепція
Місто професій - це розважальний центр для дітей, заснований на принципі поєднання ігор з навчанням. Англійською слово звучить як «edutainment» (education + entertainment / освіта + розвага).
Вперше «навчальною розвагою» свої мультфільми назвала компанія Дісней, ще в 50-х роках минулого століття. Потім, в 70-х, так стали називати товари і місця дозвілля, де діти навчалися в процесі захоплюючих ігор. Наприклад, зоопарки, що дозволяють гладити тварин, або музеї, де можна пограти з експонатами.
Перше повноцінне Місто професій з'явилося в Мексиці. У 1999 році там відкрився розважальний центр KidZania. Дуже швидко популярність закладу досягла небачених висот. На сьогодні мережа поширилася на кілька десятків країн, включаючи Туреччину, Великобританію, Португалію, Єгипет, Бразилію, ОАЕ, Таїланд. В Японії Кідзанія була відкрита по франшизі. Причому за цей проект інвестори заплатили величезну суму, близько 30 мільйонів доларів.
Також з'явилися самостійні аналоги. В Австрії це Minopolis, в Швейцарії - KinderCity, в Україні KidsWill і Kidlandia (обидва знаходяться в Києві), в Росії - КідБург (спочатку відкрився в Санкт-Петербурзі, потім в Ростові-на-Дону). Деякі з них також пропонують співпрацю по франшизі.
Як працює Місто професій
У нашій країні ця розвага лише починає набирати обертів. Але подібні проекти вже очікують діточок не тільки в столиці. Місто професій є в Черкасах (ТРЦ «Гранд-Митниця») та інших містах країни.
Найвдаліше місце розміщення - на території торгово-розважального центру. Тоді атракціон буде залучати та утримувати відвідувачів. Поки діти захоплені навчальною грою, батьки спокійно займуться покупками.
Площа розважального залу може бути різною. Якщо цей простір займає від 1 до 3 тисяч квадратних метрів, юні гості отримають можливість ознайомитися з 50, а то і 100 цікавими спеціальностями. Все в ігровій формі - ліпимо коржики як кухарі, складаємо цеглинки як будівельники, лікуємо, малюємо, продаємо, шиємо, водимо машину і т.д.
Як правило, вхідний квиток видається на цілий день і дитина може пробути там скільки забажає. На практиці, час візиту рідко перевищує 3-4 години. Але зайти і вийти дозволяється тільки раз.
Доходи і витрати
Прибутковість проекту залежить від масштабу розважального центру. Основний дохід - продаж вхідних квитків, а також оплата супутніх послуг (солодка вата, попкорн, напої, розважальні автомати та інше). Дуже добре, якщо вдасться отримати спонсорські внески. Наприклад, в Дубаї серед спонсорів Міста професій такі гіганти, як Coca Cola і McDonald's.
Основна стаття витрат - оплата праці персоналу. Чим масштабніший проект, тим більше співробітників знадобиться, дітей не можна залишати без нагляду. Хоча нерідко часткове фінансування Міста професій беруть на себе власники торгово-розважальних центрів, оскільки приплив клієнтів їм завжди вигідний. У такому випадку з'явиться можливість заощадити на оренді.
Якщо продумати всі нюанси, Місто професій перетвориться в атракціон незабутніх вражень для дітей і в справжню золоту жилу для власників.